Præstationsprisen

Det Konservative Folkeparti i Guldborgsund kommune uddeler hvert år en pris til en person, et projekt eller en virksomhed, som i årets løb har gjort en god og fortjenstfuld indsats for Guldborgsund kommune.

Prisen hedder præstationsprisen, og er en messingcollage udført af guldsmed Susanne Windelev og påsat en mønt, som blev præget i anledning af den første konservative forenings start i 1885. Mønten blev fundet i en have i Grænge og givet til Nykøbing F. Konservative vælgerforening på dens 100 års dag.

I 2022 gik prisen til Møn Bolcher, og på virksomhedens vegne modtog Thomas Krøll prisen.

Dennis Stentebjerg-Czuba fra den konservative bestyrelse motiverede valget af Møn Bolcher med at virksomheden har flyttet sin produktion til Guldborgsund Kommune og har udvidet produktionen med flere produkter, fordi de ser kommunen som erhvervsvenlig, og at den rigtige arbejdskraft er tilstede i kommunen. I den konservative vælgerforening håber vi, at Møn Bolcher bliver et eksempel til efterfølgelse.

På billedet: Thomas Krøll (til venstre) modtager Præstationsprisen af Dennis Stentebjerg-Czuba